Vår köpinformation och villkor
Vi på Mogsy är måna om att våra kunder blir nöjda så i första hand vill vi gärna att du hör av dig till oss så att vi kan hjälpa till om det är något du är missnöjd med eller osäker på.
Om du har ångrat ditt köp så följer vi självklart lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal.
Ångerrätt
Du har rätt att frånträda ett köpeavtal utan att ange något skäl, inom 14 dagar.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter dagen du har fått din vara.
Vill du utöva ångerrätten ska du låta oss veta det i ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post eller via e-post till order@mogsy.se).
För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Därefter har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka produkten, från dag 15 efter ditt meddelande kommer vi att anse att tidsfristen har löpt ut om inte varan har anlänt till oss.
Återbetalning
När vi har mottagit dina returnerade varor så inspekterar vi dem och ser allt bra ut så gör vi en återbetalning och krediterar köpebeloppet till den ursprungliga betalningsmetoden och meddelar dig sedan via mail. Om vi behöver diskutera något kring det som är tillbakaskickat så hör vi av oss först. Varan kan inte mer än vara provmonterad för att vi ska kunna acceptera att du ångrat dig. Naturligtvis ersätter vi felaktiga varor.
Försenad eller saknad återbetalning
Om vi har meddelat att en återbetalning är gjord, kolla först en extra gång med din bank och med ditt kreditkortsbolag, det kan ta ett antal dagar både innan en återbetalning har processats och sedan innan den har kommit in på ditt konto.
Har du provat allt ovanstående vänligen maila oss på order@mogsy.se och märk mailet Återbetalning
Reavaror
För varor med nedsatt pris gäller inte ångerrätt.
Returer
Vi ersätter produkter som du får levererat med fel eller skador. Vid skada så behöver vi se en bild på att emballaget är helt för att godkänna detta, annars behöver det anmälas som en fraktskada till transportören. Om vi behöver ersätta en felaktig vara kontakta oss på valt sätt, tex order@mogsy.se så kommer vi överrens om den snabbaste och bästa lösningen. Detsamma gäller om du av misstag har köpt fel del – hör bara av dig så hjälps vi åt!
Du ansvarar som regel själv för bekostnad av återfrakt om det gäller återköp, men vi kan gärna vara behjälpliga med en bra lösning. Den ursprungliga fraktkostnaden dras av från ordersumman om du begär återbetalning av en order.
Vi rekommenderar att du väljer en spårbar fraktmodell för returer då vi inte kan garantera att returvarorna kommer fram till oss.
Behöver du hjälp?
Kontakta oss gärna på order@mogsy.se för alla relaterade frågor som kan uppkomma – inklusive de om returer och återköp.